Succesvolle transformatie

Up-Town, Zwolle

Hier zijn we trots op omdat het een succesvolle transformatie is van een oud kantoorgebouw (het vroegere KPN-gebouw) naar een hippe woonplek. Doordat we van onze opdrachtgever de ruimte kregen om het merk van de locatie en de doelgroep goed te kunnen onderzoeken. Met de branding zat het ook goed, want iedereen in Zwolle kende de ‘barista’ die we gebruikten als symbool voor de locatie. Deze hippe loften in Zwolle verkochten razendsnel.

Omdat we de juiste merkwaarden hadden gedefinieerd, konden we ook helpen met prijsadvies. Aan de hand van Dynamic Profiling hebben we de doelgroep heel goed in kaart kunnen brengen en middels ons eigen Hartje Wonen platform hebben we veel data verzameld over de doelgroep. Zo wisten we precies wat de achterliggende koopmotieven zijn van de bezoekers en konden we hierop inspelen met directe communicatie! Ondanks grote concurrentie van andere projecten in Zwolle was er zeer veel belangstelling. Dankzij Dynamic Pricing waren de populaire appartementen direct in beeld en hebben we de opdrachtgever kunnen adviseren in de verkoopprijzen.

Uiteindelijk zijn de verkoopprijzen hoger dan door de makelaar geadviseerd in de markt gezet en succesvol verkocht!


Naar de volgende case