Goede informatie over markt en de doelgroep

De Meester, Groningen - Zuid

Dit project van onze opdrachtgever Rottinghuis is het eerste project dat we verzorgen dat in de ‘dure’ tijd gebouwd is. Aannemers hebben werk genoeg, dus zij leggen hoge offertes neer, die weer leiden tot hoge woningprijzen. Daarom hebben we vooraf heel goed de doelgroep onderzocht, vooral op het gebied van inkomen en wat zij bereid zijn te betalen. Uiteraard is branding hierbij van groot belang, want we moeten goed duidelijk maken waarom de woningen het geld waard zijn.

Door ons onderzoek hebben we de opdrachtgever goed kunnen informeren over de markt en de doelgroep die zij bedienen. Daarbij bleek dat er veel animo was. Op basis van de ijkpersonen die we hebben opgesteld, wordt er een plattegrond ontwikkeld.

Bijkomend voordeel: we hebben onze opdrachtgever een sterkere uitgangspositie bezorgd richting eventuele beleggers. Aan ons onderzoek hebben we namelijk een groot aantal geïnteresseerden overgehouden die hebben aangegeven dat ze graag willen huren.


naar de volgende case