Dynamic Pricing
De data die we verzamelen over de doelgroep van jouw project, kan ook invloed hebben op de huur- of verkoopprijs die je hanteert. We inventariseren namelijk hoe graag mensen een bepaalde woning willen, maar ook wat mensen te besteden hebben, dus je kunt je al een beeld vormen van hun financiƫle situatie. Misschien is het slim om de prijs van de minst populaire woning te verlagen. Of soms is er zo veel animo dat je gerust de prijzen kunt verhogen. Wij helpen je graag om Dynamic Pricing in te zetten voor jouw project.
Gefundeerde prijsverhoging, meer omzet
Dankzij onze data weten we veel meer over de doelgroep dan een makelaar weet. Daar komen nog wel eens discussies uit voort. Zo stelden we voor een prestigieus project voor om de prijzen licht te verhogen, omdat uit de data bleek dat de doelgroep best iets meer wilde betalen. De makelaar was het daar niet mee eens, maar de ontwikkelaar wilde het toch proberen. Daarom hebben we voorgesteld om het gewoon te testen, want dan weten we het zeker. Uiteindelijk hebben we voor deze ontwikkelaar een behoorlijke extra opbrengst gerealiseerd door ons voorstel.
Alles is in te zien via ons systeem
Als je inlogt in Hartje Wonen, ons systeem waar alle data van je project te vinden is, kun je precies zien welke bouwnummers populair zijn. Zodra je daar ziet dat niemand een bepaald bouwnummer wil, dan zul je iets met de prijs moeten doen. Want blijkbaar schrikt de vanaf-prijs mensen af. Je zou dan in je marketingcampagne volop kunnen inzetten op de minst populaire bouwnummers. De rest raak je namelijk wel kwijt. Het is niet altijd zo zwart/wit, maar doordat je alle data kunt inzien, kun je ook gefundeerde beslissingen nemen over de huur- of verkoopprijzen van de woningen. Uit ervaring weten we dat dit veel beter werkt dan proberen om via een veiling de hoogst mogelijke opbrengst te behalen.
Wil je Dynamic Pricing inzetten voor jouw project?
Henriƫtte vertelt je er graag meer over. Bel haar op 06 - 417 71 476.
Gefundeerde prijsverhoging, meer omzet
Dankzij onze data weten we veel meer over de doelgroep dan een makelaar weet. Daar komen nog wel eens discussies uit voort. Zo stelden we voor een prestigieus project voor om de prijzen licht te verhogen, omdat uit de data bleek dat de doelgroep best iets meer wilde betalen. De makelaar was het daar niet mee eens, maar de ontwikkelaar wilde het toch proberen. Daarom hebben we voorgesteld om het gewoon te testen, want dan weten we het zeker. Uiteindelijk hebben we voor deze ontwikkelaar een behoorlijke extra opbrengst gerealiseerd door ons voorstel.
Alles is in te zien via ons systeem
Als je inlogt in Hartje Wonen, ons systeem waar alle data van je project te vinden is, kun je precies zien welke bouwnummers populair zijn. Zodra je daar ziet dat niemand een bepaald bouwnummer wil, dan zul je iets met de prijs moeten doen. Want blijkbaar schrikt de vanaf-prijs mensen af. Je zou dan in je marketingcampagne volop kunnen inzetten op de minst populaire bouwnummers. De rest raak je namelijk wel kwijt. Het is niet altijd zo zwart/wit, maar doordat je alle data kunt inzien, kun je ook gefundeerde beslissingen nemen over de huur- of verkoopprijzen van de woningen. Uit ervaring weten we dat dit veel beter werkt dan proberen om via een veiling de hoogst mogelijke opbrengst te behalen.
Wil je Dynamic Pricing inzetten voor jouw project?
Henriƫtte vertelt je er graag meer over. Bel haar op 06 - 417 71 476.